reede, 20. märts 2020

Õpiränne Sloveeniasse, üks nädal viie asemel

SAABUMINE MARIBORI

Lennureis Tallinnast - Frankfurti ja Frankfurdist - Grazi sujus rahulikult, arvestades viirust ja rahvamasse. Grazis oli meil vastas Maribori koolist väikebuss, mis viis meid meie majutuskohtadesse.

KOOLIS

Järgmisel päeval viidi meid ekskursioonile Lesarska šola Maribor'i, mis on puidu ja puudisaini kool.
Seal võttis meid vastu kooli direktor, kes pakkus meile kohvi. Rääkisme sealse kooli elust. Edasi viidi meid kooli töökotta masinatega tutvuma.

Kooli puidutöökoja koridor

Kooli puidutöökoda

Põnev postament

Saepink

Lintsaag

CNC

Peale töökoda näidati meile ka sealsete õpilaste töid, mis tehtud erinevate projektide raames.

Puidust kitarrid

Puidust tool

Spoonist kleit (eest)

Spoonist kleit (tagant)

ETTEVÕTTES

Meie praktika toimus laborimööblit tootvas ettevõttes  LAB INTERIOR, mis kuulub ettevõtte MIKRO+POLO alla.
Ettevõte alustas laboriseadmete, laienes laboritarvikute ja -aparatuuride tootmisega. Edasi tegeles  laboratoorsete kemikaalide ja diagnostikavahendite tootmisega tervishoiu valdkonnas tegutsevate  mikrobioloogia  ja biokeemia laboritele. Hiljem hakati tootma neile laboritele ka mööblit. Nad eristuvad sellega, et tavaliselt üksluisesse valgesse laborimööblisse on lisatud värvilisi detaile.

Meid võeti sõbralikult vastu, näidati firmat tutvustavat videot ja räägiti millega seal tegeletakse.
Tööpäev hakkas seal kell 6.00 hommikul. Oli vaja harjutada, et nii vara hommikul ärgata, aga saime hästi hakkama. Tegelikult on hommikupoole hea töötada, sest siis ei ole veel palav.
Sealsed töötajad, kellega kokku puutusin, oskasid suhtlustasandil inglise keelt ja olid külalislahked. Minu tööülesandeks oli sealse saepingi peal abistamine. Sain lõigata erinevaid plaate ja natuke õppida ka saepingi programmi. Kahjuks teisi tööülesandeid ei jõudnud proovida, kuna viiruse tõttu pidime ära tulema.

Saepink

VABA AEG

Maribori linn meenutab Tartut, näiteks bussid on samavärvi punased ja ka vapp on sarnane.

Vaade Maribori linnale

Vaade Drava jõele

Kohalik toit

Puidust jalgratas

Plaanis oli veel minna mägedesse, aga äratulek tuli nii äkitselt, et ei jõudnud.

"PÕGENEMINE" ehk KODUTEE

Reedel pidime kiiresti Sloveeniast Austriasse minema. Kartsime, et piirid pannakse kinni ja me jääme Sloveeniasse lõksu, ei saagi tagasi koju.

Austriast kojulend oli planeeritud pühapäeval, kui midagi vahele ei tule...
Grazi linnas jõudsime ka natuke ringi vaadata ja kultuuriga tutvuda.

Grazi vanalinn

Monument Grazis

Mur-i jõgi

Ehitis keset jõge

Grazi kunstimuuseum

Schlossbergi mägi

Kellatorn mäe otsas

Vaade Grazi linnale
Tagasilennul Grazist - Frankfurti oli Grazi lennujaam üpris tühi. Frankfurdi lennujaamas ringi vaadates oli palju neid, kes kantsid maske ja see oli päris hirmutav.
Õnneks midagi vahele ei tulnud. Meil tegelikult ikka väga vedas, sest piirid sulgusid vahetult meie selja taga ja regulaarlennud lõpetati peale meie lendu. Jõudsime kõik tõrgeteta, õnnelikult ja tervena,  koju - Eestisse!

Selle vähese ajaga, mis välispraktikal viibida õnnestus, jõudsin reaalselt tööd teha ja ka erialaseid teadmisi-oskusi saada ja omandada. Kindlasti sain huvitava ja erilise reisikogemuse.
Kui on võimalus uuesti Sloveeniasse välispraktikale minna siis soovin kindlasti sinna tagasi minna. Nii palju jäi avastamata., nägemata, kogemata!